DAVID MISCAVIGE:
VOLDOEN AAN DE WERELDWIJDE VRAAG
’S WERELDS GROOTSTE VOLLEDIG DIGITALE UITGEVER

Sinds de release van de Dianetics en Scientology Basis boeken en lezingen in 2007, zijn de kerken overspoeld met meer scientologen dan ooit. De vraag naar de materialen is exponentieel gegroeid en gezien het feit dat parochianen deze boeken en lezingen bestudeerd hebben, is het aantal nieuwe mensen die binnen komen om uit te vinden over Scientology eveneens gegroeid. Sterker nog, de Scientology religie gaat nu door haar grootste expansie tijdperk in de geschiedenis, met de vraag van het publiek voor L. Ron Hubbard boeken en lezingen in meer dan 200 landen, 150 culturen en in 50 talen.

Faciliteiten om boeken en lezingen in elke taal, elke hoeveelheid, met voldoende snelheid en efficiëntie om aan die vraag te voldoen, geen kwestie als het 500 exemplaren van een titel in het Swahili voor Oeganda of een miljoen in het Engels. Geen enkele traditionele drukkerij zou hebben gediend, niet met een 2500-lezingen bibliotheek keer 50 talen. Deadlines zouden nooit gehaald zijn en drukkosten voor een relatief klein aantal boeken voor de nieuwe Pioniergebieden zouden volledig onbetaalbaar hebben gebleken.

Een nieuwe uitgeverij strategie was nodig en, onder leiding van David Miscavige is die strategie ontwikkeld en ingevoerd in het begin van 2007, zelfs voorafgaand aan de release van De Fundamenten.

De boeken en lezingen cd productie was in eigen huis gevestigd; de gehele lijn van het begin tot de distributie: printen, kaften, lamineren, cd-productie, verpakking en verzending. De Kerks publicatiefaciliteiten is nu 's werelds grootste geheel digitale, print-on-demand faciliteit. Daarom worden hun precisie operaties regelmatig bezocht door de industrie leiders, als modellen van innovatie en efficiëntie.

Bridge Publications produceert alle Dianetics en Scientology boeken, lezingen en natuurlijk packs voor Amerika, Azië en de rest van de wereld, behalve Europa en het Verenigd Koninkrijk die onder het gebied vallen van New Era Publications in Kopenhagen, Denemarken. Samen kunnen Bridge en New Era 1,3 miljoen boeken en 1 miljoen cd's per week printen. Jaarlijks komt dat neer op 67 miljoen boeken en 52 miljoen cd's.

Als je daar paperbacks en cursusmappen aan toevoegt dan zouden de afgedrukte pagina's uitstrekken tot de maan en terug.

Met digitale printen en print-on-demand is de productie gestegen en houdt het gelijke tred met de vraag. Tachtig miljoen L. Ron Hubbard boeken en lezingen werden gedistribueerd van 2004 tot 2009 alleen, meer dan in de voorgaande 50 jaar en 70 miljoen tussen 2007 en 2010.

Met alle L. Ron Hubbard’s religieuze werken nu beschikbaar voor iedereen over de hele wereld, heeft dat geleid tot een opleving van de Scientology religie.

L. Ron Hubbards Books Win 18 Design Awards

In 2008-2009 werd Bridge Publications, Inc. bekroond met 18 prijzen voor uitmuntendheid in ontwerp, drukken en productie. Prijzen voor Dhr. Hubbard’s boeken omvatten de Gold Ink Award 2008, de American In-House Design Award 2008, National Best Books 2008 en de Next Generation Indie Book Award 2009.